FAQs bestelproces

Hoeveel verzendkosten brengen jullie in rekening?
Binnen NL verzenden we de door ons geproduceerde boeken gratis.

Voor alle overige landen komen de verzendkosten in beeld zodra je je klantgegevens gaat invoeren. (Daar geef je als eerste aan naar welk land de bestelling moet gaan. Dan pas kunnen de verzendkosten berekend worden, en worden ze zichtbaar. Je kunt dan besluiten de bestelling al of niet door te laten gaan, en verdergaan met het invoeren van je klantgegevens).

Voor onze Belgische lezers: al onze boeken zijn leverbaar via iedere Standaard Boekhandel in BelgiĆ«. 

 

Op de afrekenpagina zie ik Santu - wat moet ik daarmee?
Allereerst: je hoeft er niets mee.
Santu (=GlobeCharge) geeft de orders (beveiligd) aan ons door, en maakt het mogelijk dat je de status van je bestelling online kunt volgen. 
Santu biedt je bovendien de mogelijkheid om een persoonlijk account aan te maken, zodat je bij een volgend bezoek aan ons, of aan een andere winkel die met Santu werkt, niet al je gegevens opnieuw hoeft in te vullen. Dat kan handig zijn, maar het hoeft niet: je kunt alle vakjes waar Santu een vraag stelt gewoon negeren.

 

Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling krijg?
Bestellingen waarvan de betaling voor 15.00 uur bij ons binnen is, worden in de meeste gevallen diezelfde dag verzonden. Ben je ietsjes later, dan doen we ons best om datzelfde ook nog te realiseren.
Je vindt in de orderbevestiging een link waarmee je de bestel-/verzendstatus kunt bekijken.

Bij de verzendstatus kun je lezen of je bestelling door de brievenbus past (in dat geval is er geen track & trace code) of dat het een pakketzending is geworden. In het laatste geval wordt de track & trace code getoond waarmee je de zending kunt volgen.

We verzenden met PostNL.
Pakketten worden 2x bij je aangeboden, (de besteller doet een briefje door de bus) en vervolgens bij een postkantoor neergelegd.

Ik wil graag dat de bestelling op een bepaalde dag wordt geleverd, kan dat?
Je kunt je voorkeuren in het opmerkingenvak van je bestelling opgeven. Als je voorkeur om een of andere reden niet gehonoreerd kan worden, nemen we telefonisch of per e-mail contact met je op, om te kijken wat de beste oplossing is. Houd er rekening mee dat brievenbuspost binnen NL niet langer op maandag wordt bezorgd.

 

Ik wil graag iemand een boek cadeau doen. Kunnen jullie dat verzenden?
Ja, dat kan. Je kunt het verzendadres apart opgeven. Tijdens het bestelproces wordt op een gegeven moment gevraagd of het verzendadres hetzelfde is als het factuuradres. Vul hier de gegevens in van degene naar wie je de bestelling wilt laten verzenden.

Ik wil graag iemand een boek cadeau doen. Kunnen jullie dat in cadeaupapier verpakken?
Ja, dat kan. Geef in het opmerkingenvak op dat je je bestelling graag in cadeaupapier verpakt wilt hebben. We pakken het graag voor je in.

 

Hoe gaat het afrekenen in zijn werk?

Het invullen van uw gegevens en het indienen van je order vindt beide plaats op een beveiligde pagina.

De mogelijkheid wordt gegeven om een Santu-account aan te maken (=GlobeCharge betaalprovider), zodat je bij een eventuele volgende bestellingen niet alle gegevens opnieuw hoeft in te voeren. Je kunt deze informatie (de aankruisvakjes met Santu) ook gewoon helemaal negeren.

Je kunt afrekenen via iDEAL, Mr. Cash, Sofort Banking of via een bankoverschrijving. We vragen betaling vooraf.

Zodra je je bestelling definitief hebt gemaakt, ontvang je een orderbevestiging.
Op de orderbevestiging staat je bestelling vermeld en, indien je hebt gekozen voor een overschrijving per bank, onze bankgegevens voor betaling. Vermeld bij betaling via een bankoverschrijving in ieder geval de laatste 4 cijfers van het ordernummer.